Så var det dags igen....

Ja, nu har jag fått halsfluss igen :-( 4 veckor sen sist. Kände i fredags att det började skava lite i halsen. Lite mer under kvällen för att under natten till lördag/påskafton bli värre. Lördag morgon har jag feber och riktigt ont i halsen och svullen. Vi var bjudna på påskfest hos mamma. Jag åt alvedon för att orka ta mig till bilen och hem till mamma. Där åt vi middag och innan deserten tackar vi för oss, för då mår jag riktigt skit. Amanda stannade kvar och sov över, då hennes kompisar My och Freja var där.

Väl hemma deckade jag direkt. Natten var inte rolig. Halsen blev tjockare och ondare och jag kunde knappt sova mellan amningarna. Sön morgon är det outhärdigt. Åker in till jourcentralen 8.10. Där var inte så mycket folk, så det gick fort. Läkaren tittade bara i halsen och behövde inte ta halsprov, för att konstatera att jag hade en ordentlig halsflus. Jaha, penicillin, ja det fick ju bli kåvepenin igen då jag ammar. Han höjde dock dosen.

Sov sen större delen av fredagen på mammas soffa. Måndag em mår jag bättre och orkar mig upp och ut.

Idag tis har jag varit på vårdcentralen med Amanda och Alva. De är inte sjuka alls, men eftersom jag får upprepade halsflussar måste någon vara smittbärare i min närhet, och visst BÅDA var pos. Det var bara till apoteket och hämta ut penicillin till dem båda.

Hoppas innerligt att Amelia klarar sig........

Kommentarer
Postat av: Lena

Men vilken otur gumman! Hoppas att Du piggnar till SNART och att lillan klarar sig!! Busiga små tjejer...

Kramar Lena.

2008-03-25 @ 20:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0