Grattis Amanda på 5 års dagen !!!!!

Idag blir min Amanda 5 år!!! Min stora prinsessa!!!! Hon kände själv att hon blivit större från igår,4 år till idag 5år, då pjamasen blivit lite liten över natten ;-) . Hon är så goooo. Idag fick hon det efterlängtade skrivbordet och stolen som hon önskat sig!!!! Blev så glad.....

Dagen har varit bra..... Var i morse på BVC på 5 års kontroll, vägning och mätning samt vaccination. Allt gick jätte bra. Syster Ingbritt bad Amanda rita en prinsessa och det gjorde hon. Hon ritade ett huvud med ögon och pupiller samt långa ögonfransar, näsa och munn, långt hår, kropp, ben, fötter, armar, händer och fem fingar på varje hand. Sist men inte minst ritar hon något påhuvudet, då frågar Ingbritt vad det var, då svarade Amanda "det är en prinsesskrona, du sa ju att jag skulle rita en prinsessa" hahahahaha hon är så gooo. Sprutan gick kanon, inte ett ljud och inga tårar.  Även lillasyster Amelia vägdes, mättes och fick en spruta. Hon skrek desto mer. Detta var sista besöket för Amanda på BVC. Journalen lämnas nu vidare till SKOLAN!!!! Hjälp min lilla Amanda till skolan !!!! Tur att det ändå är 1 1/2 år till förskoleklassen, har lite tid att förlika mig med detta !!!!
Efter BVC åkte vi till mormors fik och de fikade med läsk och kanelbulle =) Senare i em kom Melwin, Neo, Nova och mamma Anna. Fick ytterligare en present av dem. Fick ju massor i helgen, skrivbordsunderlägg, pennor olika färger och med suddis, jätte fint typ pennställ med prinsessorna, Hello Kitty målarbok och en mikrofon med stativ och idag en Bratz baby docka. De är såååå snälla =) Senare åt vi lite middag, köttfärsås och spagetti som Amanda önskat och mandeltårta till efterrätt =)

Amanda tyckte själv att hon haft en jätte bra födelsedag!!!! Nu är det bara barnkalas på lör sen är det färdig kalasat för ett tag här hemma ;-)



Min Amanda <3 Grattis lilla gumman, mamma älskar dig <3

Amanda tackar så mycket för presenter!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: ida

Sv: jag vet inte riktigt, båda är ju jättefina :)

2009-02-28 @ 20:31:57
URL: http://idaaelledil.blogg.se/
Postat av: ida

amanda är jättesöt!

2009-05-27 @ 19:04:46
URL: http://idaee.blogg.se/
Postat av: L

16 februari gumman!! Nu är det väl änna dags att uppdatera va?! Saknar dina inlägg ju,... =( Kramisar L.

2009-06-06 @ 00:45:07
URL: http://minaunderverk-lena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0